Älyhoiva-ohjelmassa uusia kumppaneita ja kasvua

Kasvuhaluiset yritykset kehittävät Älyhoivaan kohdistuvaa tarjontaa ja myyntiä Suomen Yrityskehityksen Smart Digital Home -ohjelmassa

Suomen Kotidata on lähtenyt rakentamaan Älyhoiva (Smart Care) -kokonaispalvelumallia. Suomen Yrityskehitys kokoaa Kotidatan ympärille toisiaan täydentävien älykkäiden hoivatuotteiden ja -palveluiden toimijoita, tuotteistaa palvelukokonaisuutta ja kehittää sen myyntiä kotimaan lisäksi kansainvälisille markkinoille.

Smart Care kokonaispalvelua ja sen myyntiä käsiteltiin perjantaina 2.2 Yrityskehityksen järjestämässä Älyhoiva-seminaarissa Jyväskylän Yliopiston Agorassa. Seminaarissa olivat esillä mm. ohjelmaan jo mukaan lähteneet kumppanit: Suomen KotiData, Flexound Systems, Smartecno, Suomen Kotihoitotekniikka, Onerva Hoivaviestintä, Lukoton, Health factory ja Medics24. Osallistujille tarjottiin tiivis tietopaketti hoiva-alan markkinan tarjoamista mahdollisuuksista ja Smart Digital Home –ohjelmakokonaisuudesta, johon Älyhoiva kuuluu. VTT ja Jyväskylän Yliopisto esittelivät älykiinteistöihin liittyvää tutkimustoimintaansa.

Puheenvuoroissa ja keskusteluissa korostui yritysten tarve nopeuttaa tuotteiden ja palveluiden saamista markkinakelpoisiksi yhteiskehittämisellä ja osaamista jakamalla. Tilaisuuteen osallistui uusista liiketoimintamahdollisuuksista kiinnostuneiden yritysten lisäksi rahoittajia sekä korkeakoulujen ja kuntasektorin edustajia.

Suomen Kotidatan operatiivinen johtaja Minna Lassila tiivisti Älyhoiva-ohjelman ja tilaisuuden hengen: ”Pienten yritysten kannattaa tehdä tässä mahdollisuuksia täynnä olevassa markkinassa yhteistyötä. Osaamista ja resursseja yhdistämällä voidaan saada aikaan kaikille yhteisesti suurempaa hyötyä verrattuna siihen, että kukin toimija kulkisi kasvupolullaan yksin.”

Seuraava askel ohjelmalle ja siinä mukana oleville yrityksille on kehittää yhdessä laajempia myytäviä kokonaisuuksia sekä myynnin toimintamallia.

Kiinnostuitko ohjelmasta? Ohjelmaan pääsee mukaan vielä lisää kumppaneita. Ota yhteyttä: Seppo Laine, +358 50 573 4417, seppo.laine@yrityskehitys.com

Mukana ohjelmassa tällä hetkellä ovat:

Älyhoivalla tähdätään kasvuun ja kansainvälisille markkinoille

Älyhoiva-ohjelman veturina Kotidata

Älykoteja toteuttava Smartecno mukana Älyhoiva-ohjelmassa

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä. Yhteydenottolomakkeeseen >

Mottomme

”Suomi tarvitsee innovatiivisia ja kansainvälisiä kasvuyrityksiä."